,- när vardagsproblem uppskattas.

Ni vet känslan när livet är skit och jorden går under t.ex. När en nagel går av, du fick en fläck på finaste tröjan eller man fryser för det är 30 minus grader ute. Denna känsla av världsproblem kan sen verbalt utgöra en livlig diskussion på lågt räknat  15 minuter. 

Känner ni igen er?

Har ni sedan någon kommit på att ni dragit detta världsproblem för någon med betydligt 'värre' problem, eller mer 'riktiga' problem? 

Kan du då ha upplevt känslan av 'Oj, här står jag och gnäller och du har det nog värre, förlåt.' 

Är det till och med så att du kan ha känt dåligt samvete för en sådan sak? 

Dit jag vill komma med detta, och det gäller då mig i första hand men förmodligen ett gäng fler än bara mig. 

Ha aldrig dåligt samvete! Känn inte känslan av 'Oj'! Dra gärna era världsproblem iallafall fall för mig! 

Varför tycker jag det? 

Det finns många svar och förklaringar på varför. Till att börja med är det skönt att få höra om hur enkelt livet kan vara, och hur enkla bekymmer kan krascha en för en liten stund. Att själv få bli påmind om att livets bekymmer är inte bara tunga och nattsvarta, de kan ibland även vara väldigt enkla och framförallt inte helt omöjliga att lösa. Kanske kan det till och med finnas en lösning i samma livliga diskussion eller en kort stund senare. 
,- FordonsFlickan! | |
Upp